Blog > Komentarze do wpisu
Dieta cukrzyka


Mleko i jego przetwory:

Jednorazowo nie można pić dużych ilości mleka, kefiru i jogurtu naturalnego, gdyż zawierają laktozę (cukier mleczny), która stosunkowo szybko podnosi poziom glukozy we krwi. Nie wolno jednak z nich rezygnować. Najlepiej wybierać produkty o najwyżej 2-proc. zawartości tłuszczu. Chory na cukrzycę powinien natomiast zupełnie zrezygnować z jogurtów owocowych, słodkich twarożków i deserów mlecznych lub znacznie ograniczyć ich spożycie. Jedna duża szklanka mleka (1 j. ch.) zawiera tyle cukru, co 2/3 szklanki jogurtu naturalnego lub 1/3 szklanki jogurtu owocowego.

Wszystkie sery zawierają mało cukru mlecznego. Z twarogowych najlepiej wybierać chude lub półtłuste. Do przygotowania twarożków należy użyć zsiadłego mleka, kefiru lub jogurtu naturalnego. Sery żółte są dosyć tłuste i dlatego trzeba ograniczyć ich spożycie do kilku plasterków tygodniowo (z serów żółtych lepiej wybierać tłuste niż pełnotłuste, a z topionych - tłuste niż kremowe). Z diety cukrzyków lepiej wykluczyć śmietanę.

Jaja:

Prawie nie zawierają węglowodanów. Zatem nie wlicza się ich do puli jednostek chlebowych. Jednak -ze względu na dużą zawartość cholesterolu w żółtku - powinno się jadać nie więcej niż 2—3 jaja tygodniowo. Białka jaj nie mają cholesterolu, można więc właśnie ich użyć do jajecznicy, sałatek, majonezu, klusek.

Mięso i jego przetwory:

Należy wybierać tylko chude gatunki. Choć większość nie zawiera węglowodanów (poza kiszkami i pasztetami), to jednak trzeba spożywać je z umiarem. Potrawy mięsne najlepiej przyrządzać z cielęciny i wołowiny (np. z polędwicy, udźca), a także z kurczaka oraz indyka. Drób powinno się jeść bez skóry. Zdecydowanie należy ograniczyć spożycie baraniny, wieprzowiny, mięsa kaczki i gęsi oraz podrobów. Czasami można pozwolić sobie na zjedzenie wieprzowiny, np. niewielkiego kawałka schabu środkowego. Z wędlin najbardziej wskazane są wołowe i drobiowe, zdecydowanie zaś należy unikać tłustych (np. parówek, serdelków, szynki wieprzowej, kiszek, salcesonów i pasztetów) oraz konserw. Szczególnie godne polecenia są ryby, zwłaszcza morskie. Zaleca się je spożywać 2—3 razy w tygodniu. Dla osób otyłych najbardziej wskazane są ryby chude, np. dorsz, flądra, morszczuk, płastuga, kargulena, pstrąg. Ci, którzy nie mają kłopotów z nadwagą, mogą pozwolić sobie również na tłuste gatunki ryb, np. halibuta, makrelę lub śledzia.
Cukrzycy powinni w zasadzie jeść tylko mięso gotowane albo pieczone w specjalnych foliach lub na ruszcie, a jeśli smażone - to na patelni nie wymagającej tłuszczu. Jeżeli jednak czasem użyje się tłuszczu, najlepiej by była to oliwa z oliwek lub olej rzepakowy niskoerukowy.

Tłuszcze:

Należy jeść z dużym umiarem, a osoby otyłe muszą wyraźnie je ograniczyć. Stanowczo trzeba wykluczyć z diety słoninę, boczek i smalec. Masła można używać w ograniczonych ilościach, a lepiej zastąpić je margaryną.

Zupy i sosy:

Powinno się przyrządzać bez zasmażek, tylko na chudych wywarach warzywnych albo mięsnych. Można zagęszczać je odrobiną mąki rozprowadzonej wodą lub mlekiem.

Cukier, miód, ciasta i słodycze:

Najlepiej zupełnie z nich zrezygnować. Trudno jednak przez długie lata życia z cukrzycą ciągle odmawiać sobie tych smakołyków. Cukier lepiej zastąpić słodzikami zawierającymi substancję słodzącą o nazwie aspartam (np. DIASPAM, SUCRAM lub PEPTIS). Tylko przy objawach niedocukrzenia (hipoglikemii) cukrzyk musi natychmiast spożyć trochę cukru buraczanego, glukozy, miodu lub wysoko słodzonego dżemu (jednak nie więcej niż 2—3 łyżeczki), po czym powinien zjeść kanapkę. Od czasu do czasu, wyjątkowo rzadko - i najlepiej po konsultacji z lekarzem - można skusić się na małą porcję czegoś słodkiego, ale w tym dniu koniecznie trzeba zrezygnować z odpowiedniej ilości produktów węglowodanowych, np. pieczywa.

Ciasta i desery przeznaczone dla cukrzyka powinny zawierać bardzo mało cukru, tłuszczu i żółtek. Mogą to być ciasta drożdżowe, biszkoptowe, ptysiowe lub ucierane (ewentualnie obsypane słodzikiem). Z deserów poleca się bezcukrowe galaretki, kisiele, budynie (mogą być z dodatkiem słodziku). Do ciast i deserów można dodać owoce. Należy też ograniczyć spożywanie orzechów i migdałów, gdyż zawierają dużo tłuszczu. Słodzików z aspartamem nie wolno dodawać do potraw, które będzie się piec i gotować.

Tak zwane słodycze dozwolone dla cukrzyków również podnoszą poziom glukozy we krwi, choć wolniej niż tradycyjne wyroby cukiernicze, natomiast zawierają podobne ilości tłuszczu. W ograniczonych porcjach mogą je spożywać tylko osoby szczupłe z uregulowaną cukrzycą, ale wliczając do dziennej puli j.ch.
Tyle samo węglowodanów (1 j. ch.) zawierają: 2 płaskie łyżeczki cukru, pół malej drożdżówki, 5 małych cząstek czekolady, 1,5 krówki, 2 kulki lodów.

Alkohol:

Należy z niego całkowicie zrezygnować.
Utrzymywanie prawidłowej wagi ciała to dla cukrzyka nie tylko atrakcyjniejszy wygląd, ale przede wszystkim warunek zdrowia. Odchudzanie można jednak przeprowadzić tylko pod ścisłą kontrolą lekarza. Nie wolno stosować diety głodowej, różnych „cudownych diet" oraz preparatów odchudzających. Jedyną zalecaną formą odchudzania jest dobrana indywidualnie dla każdego chorego długotrwała (wielomiesięczna) dieta o obniżonej kaloryczności. Przez tydzień można schudnąć tylko 0,5 kg. Całkowita rezygnacja z cukru i słodyczy, znaczne ograniczenie tłuszczu i produktów tłustych oraz mniej obfite posiłki - to główne zalecenia diety odchudzającej dla cukrzyka.

czwartek, 13 sierpnia 2009, cwiczenianaposladki

Komentarze
2010/09/03 20:41:49
CUKRZYCA typu 2. Można ją POKONAĆ !!
BH.304.
MOTTO: CUKRZYCA typu 2, a stabilny poziom cukru przez 24h !!

Przy cukrzycy ważnym jest aby dostosować odżywianie do tabel z tzw. __NISKIMI węglowodanami. Są to węglowodany, które po spożyciu podnoszą poziom cukru we krwi maksymalnie do 26% wzrostu, czyli nie nadwyrężają TRZUSTKI. Jemy niskotłuszczowo, 0% negatywnych TOKSYN, energetyczne węglowodany wyłącznie NIE przekraczające po spożyciu DOZWOLONEJ granicy; __czyli 26% wzrostu.
Pokarmy o właściwym doborze białek, oraz co niezmiernie istotne, nie zawierające toksyn spowalniających i zatruwających nasze organizmy.

Mając cukrzycę powinniśmy zatem stosować, dietę wg tzw. __NISKICH węglowodanów, tj. do 26% wzrostu, i nie chodzi bynajmniej o ilość czy o to, że są cukry proste lub złożone. Chodzi o to, aby klasyfikować węglowodany wg wzrostu poziomu cukru jaki POWODUJĄ we krwi po spożyciu. Nie uwzględniają tego wymienniki WW węglowodanowe, które pokazują wyłącznie ilości węglowodanów jako ilości, a nie uwzględniają JAKOŚCI !!

Tabele; Dozwolone oraz Zakazane dopełniają właściwej identyfikacji prawd przyrodniczych.
Dostosowanie się do tabel ZALECANE i DOZWOLONE pozwala w 2-3 DNI ustabilizować poziom cukru we krwi i NIE jest to TRUDNE !!

1. Pamiętajmy, że poziom cukru we krwi nie podnosi ani ____POWIETRZE, ani ____WODA mineralna, lecz ZJADANE węglowodany.
2. Pamiętajmy, że poziom cukru we krwi nie podnosi ani ____POWIETRZE, ani ____WODA mineralna, lecz ZJADANE węglowodany.
3. Pamiętajmy, że poziom cukru we krwi nie podnosi ani ____POWIETRZE, ani ____WODA mineralna, lecz ZJADANE węglowodany.

Taki sposób odżywiania jest skuteczny i warto go zastosować OD ZARAZ !!
Ostanie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego.

R E F L E K S J A:
__INDEKS ŻYWIENIOWY, a; __INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze. IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody. IG; to marketing, obłuda i biznes.
Zobacz też; CUKRZYCA typu 2, wg: IRL KRAKÓW.
__Książka; _pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione.
__Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL
__ADRES_______: www.magdalirl.com.pl/

-
2010/09/03 20:42:00
CUKRZYCA typu 2. Można ją POKONAĆ !!
BH.304.
MOTTO: CUKRZYCA typu 2, a stabilny poziom cukru przez 24h !!

Przy cukrzycy ważnym jest aby dostosować odżywianie do tabel z tzw. __NISKIMI węglowodanami. Są to węglowodany, które po spożyciu podnoszą poziom cukru we krwi maksymalnie do 26% wzrostu, czyli nie nadwyrężają TRZUSTKI.
Jemy niskotłuszczowo, 0% negatywnych TOKSYN, energetyczne węglowodany wyłącznie NIE przekraczające po spożyciu DOZWOLONEJ granicy; __czyli 26% wzrostu.
Pokarmy o właściwym doborze białek, oraz co niezmiernie istotne, nie zawierające toksyn spowalniających i zatruwających nasze organizmy.

Mając cukrzycę powinniśmy zatem stosować, dietę wg tzw. __NISKICH węglowodanów, tj. do 26% wzrostu, i nie chodzi bynajmniej o ilość czy o to, że są cukry proste lub złożone. Chodzi o to, aby klasyfikować węglowodany wg wzrostu poziomu cukru jaki POWODUJĄ we krwi po spożyciu. Nie uwzględniają tego wymienniki WW węglowodanowe, które pokazują wyłącznie ilości węglowodanów jako ilości, a nie uwzględniają JAKOŚCI !!

Tabele; Dozwolone oraz Zakazane dopełniają właściwej identyfikacji prawd przyrodniczych.
Dostosowanie się do tabel ZALECANE i DOZWOLONE pozwala w 2-3 DNI ustabilizować poziom cukru we krwi i NIE jest to TRUDNE !!

1. Pamiętajmy, że poziom cukru we krwi nie podnosi ani ____POWIETRZE, ani ____WODA mineralna, lecz ZJADANE węglowodany.
2. Pamiętajmy, że poziom cukru we krwi nie podnosi ani ____POWIETRZE, ani ____WODA mineralna, lecz ZJADANE węglowodany.
3. Pamiętajmy, że poziom cukru we krwi nie podnosi ani ____POWIETRZE, ani ____WODA mineralna, lecz ZJADANE węglowodany.

Taki sposób odżywiania jest skuteczny i warto go zastosować OD ZARAZ !!
Ostanie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego.

R E F L E K S J A:
__INDEKS ŻYWIENIOWY, a; __INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze.
IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody. IG; to marketing, obłuda i biznes.

Zobacz też; CUKRZYCA typu 2, wg: IRL KRAKÓW.
__Książka; _pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione.
__Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL
__ADRES_______: www.magdalirl.com.pl/

-
2010/10/10 22:26:02
CHLEB na CUKRZYCĘ. Stabilny poziom cukru 4-5 godzin.
MOTTO: Kasza z Polski to; ZDROWIE i energia !!

4. TEMAT. CHLEB. Przepis WZORCOWY wypieku CHLEBA na CUKRZYCĘ (mini chlebki).

KASZĘ jaglaną __400g. oraz KASZĘ gryczaną, również __400g. gotujemy w jednym garnku (pojemność 4,0l.) przez ok. 15 minut. Do gotowania dodajemy 2,5 l. wody. PRZYPRAWY to__: sól kamienna nieoczyszczona, również pieprz, kminek, ew. ziała wg uznania. Po zakończeniu gotowania całość pozostawiamy pod przykryciem na ok. 5-10 minut. UGOTOWANE__: Obie kasze (masa razem 800g.) wchłaniają wtedy całą użytą (2,5l.) do gotowania wodę, co następnie ułatwia formowanie i lepsze klejenie się tzw. mini chlebków.
Do tego właśnie zestawu składników (dwa rodzaje kasz) dodajemy suchą masę: 150 gram OTRĄB PSZENNYCH i dokładnie mieszamy łyżką. Otręby chłoną wówczas dużo wody, którą uzupełniamy wlewając ok. 0,5 litra przegotowanej wody. Dużą łyżką stołową nabieramy zmieszaną masę tj. obie kasze wraz z otrębami. Z takiej objętości FORMUJEMY chleb tzw. cienkie mini chlebki (ugniatamy palcami). Kładziemy na papierze do pieczenia, którym uprzednio pokryliśmy powierzchnię blachy. PIECZEMY w piekarniku (temp. 250oC przez ok. 50-60 minut) tj. do momentu uzyskania tzw. przyrumienienia.
Uwaga: wszelkie dodatki np. miód, rodzynki, WYKLUCZONE !! Takie dodatki sprzyjają OTYŁOŚCI i CUKRZYCY typu 2.

PRZEPIS ten jest zamieszczony na stronie internetowej; Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL
ADRES_______: www.magdalirl.com.pl/

Jest to ewenement w skali kraju i całej Europy. Niezwykle ważna jest też wiedza z książki; pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku. W rozdziale NR 35, zamieszczono KOMPENDIUM wiedzy NT: Afrodyzjaki, __SEKS, Hormony, Testosteron.
P. S. CHLEB na CUKRZYCĘ, stanowi aktualnie o silnym; układzie immunologicznym, organizmu człowieka. Dostarcza ogrom energii eliminującej głód dlatego; iż GLUKOZA naturalna w nim zawarta, stabilizuje poziom cukru we krwi, na ok. 4-5 godzin !! tzw. NISKIE węglowodany, tj. do 26% wzrostu. Złe to, WYSOKIE węglowodany, tj. od 26,01% wzrostu. Podnoszą poziom cukru po spożyciu zbyt wysoko stymulując otyłość, również cukrzycę typu 2. To kłopot, że nie kupisz tego chleba, nikt go nie piecze, nikt na nim nie zarabia, ale samemu upiec WARTO !!

WAŻNE:
GLUKOZA naturalna; to RYŻ, wszystkie KASZE, Owoce, WARZYWA. Logika myślenia, postęp, spokój. Również produkty zalecane i dozwolone wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO, tj. IŻ produktu.
GLUKOZA nienaturalna; to MĄKA, Cukier. IRRACJONALNE zachowania, CZĘSTA zmiana nastroju, nerwowość.

UWAGA: Taka kompozycja składników, również kolejność przygotowania tj. gotowanie, a następnie pieczenie tworzą strukturę żywieniową, która w sposób zadawalający poprawia wszelkie parametry zdrowotne organizmu człowieka; a w szczególności wydolność seksualną organizmu. Wystarczy porównać: Chiny 1,2 mld ludzi, Indie 900 mln oraz wszystkie Ludy Dalekiego Wschodu; jak pracują i jak skutecznie się rozmnażają, to wszyscy wiemy. Skąd czerpią energię, to oczywiste, że z ryżu i kasz, a jaki czynią przy tym postęp cywilizacyjny, to tylko Im pogratulować.

PLUSY:
CHLEB na CUKRZYCĘ, podnosi poziom cukru po spożyciu o 21% wzrostu, tzw. NISKIE węglowodany. Zapobiega otyłości i cukrzycy typu 2. Nie wywołuje wzdęć i nie tworzy zaparć.
MINUSY:
Aktualnie brak sklepu lub piekarni, która wytwarza i sprzedaje ten produkt.

PORÓWNANIE:
Chleb upieczony z MĄKI np. pszennej, żytniej, orkiszowej i każdej innej: zawsze stymuluje nadwagę i cukrzycę typu 2. Wzdęcia oraz zaparcia są gwarantowane. Poziom cukru po spożyciu chleba pszenno żytniego wynosi 74% wzrostu, po chlebie razowym 39%, po czystej glukozie 74%. Są to tzw. WYSOKIE węglowodany, tj. od 26,01% wzrostu, niezdrowe dla człowieka. REFLEKSJA:
CHLEB na CUKRZYCĘ, podnosi poziom cukru we krwi po spożyciu o 21% wzrostu, a jego IŻ = 2,1 %.
-
2012/02/14 14:46:37
ZOBACZ TEŻ TO (1ES, 1GJK, 2GJK, 2ES):
Biologiczna, kreatywna energia.

CHLEB TYPU KR-IRL. PODSTAWA TO; ENERGIA (ANTYCUKRZYCOWY). *****
1.TEMAT.
pl.netlog.com/annakwiek/blog/blogid=169358#blog

ANOTHER ARTICLES _______:
www.forum.izg.pl/jedzonko/odchudzanie-racjonalne-wg-irl-krakow/
www.instytutirl.com.pl/index6.php

Biologia, medycyna.
1.TEMAT./ + inne artykuły wg kolejności.

P. S. Przy CELIAKII nie dodajemy otrębów pszennych !!